Kultur

Fotografi av äpplet i Sambiblioteket
Den som är intresserad av
kultur har mycket att välja på
i Härnösand.
 
Här på kultursidorna ges några
förslag.
 

Sambiblioteket


Sambiblioteket invigdes år 2000.
Biblioteket har ett år utsetts till
årets svenska bibliotek.
 
Lokalerna delas av kommun-biblioteket,
Mittuniversitetets bibliotek och Länsbiblioteket Västernorrland.
 
Biblioteket är byggt i fem plan med två entréer.
Öppettider
Måndag - torsdag  09.30-19.00
Fredag  09.30-18.00
Lördag  11.00-15.00
 
Telefon
Reception: 0611-865 30
Växel: 0611-865 30
Adress
Universitetsbacken 3
871 31 Härnösand
 

Andra bibliotek


I Härnösands kommun finns också tre mindre bibliotek.
De ligger i Ramvik, Viksjö och Älandsbro.

Ramvik bibliotek
Ramviks bibliotek är både ett  folk- och skolbibliotek
och finns i Hälledalsskolan
Folketshusvägen 9
870 16 Ramvik
Telefon: 0612- 404 97
Öppettider
Onsdag 17.00-19.30 Torsdag 10.00-14.00

Älandsbro bibliotek
Älandsbro bibliotek är också  både folk- och skolbibliotek.
Biblioteket ligger i Älandsbro skola.
Nässlandsvägen 8
870 10 Älandsbro
Telefon: 0611- 34 88 86
Öppettider
Måndag 14.30-17.00
Onsdag 08.30-12.00
Torsdag 08.30-12.00

Viksjö bibliotek
Biblioteket ligger i Viksjö Folkets Hus
Gammelgården 16
871 94 Viksjö
Telefon: 0611-311 98
Öppettider
Tisdag 18.00-19.30
Torsdag 11.00-12.30

Sidansvarig:
Hitta rätt
Härnösands kommun   |   871 80 Härnösand   |   Telefon: 0611-34 80 00   |   Fax: 0611-34 80 70   |   Besöksadress: Rådhuset, Nybrogatan 8   |   Plats på kartan