Föreningsregistret

För att kunna ta del av föreningstjänster, så som att ansöka om bidrag, boka lokaler för föreningstaxa och bli inbjuden till seminarier och kurser, så måste föreningen finnas med aktuella uppgifter i vårat föreningsregister. Föreningsregistret finns tillgängligt via Internet, se länk till höger.

Nyregistrering

Om ni vill registrera er förening i Härnösands kommuns föreningsregister fyller ni i blanketten för nyregistrering av förening. Viktigt att ni även bifogar föreningens stadgar samt andra dokument som eftersfrågas i ansökan. Er ansökan behandlas sedan av en handläggare.

Omregistrering

Uppdatering av föreningsuppgifter görs i samband med föreningens årsmöte eller när föreningen söker bidrag via webben.

Detta gör man direkt via Internet när man har fått ett användarnamn och lösenord av handläggaren. Detta kallas för att omregistrera sin förening.

Logga in

Logga in i föreningsregistret. Nästan längst ner på sidan ska du klicka på en länk som heter "Vill du se/administrera era föreningsuppgifter. Klicka här". När du gjort det kommer du till ett inloggningsformulär där du kan logga in med din förenings användarnamn och lösenord.

Uppdatera uppgifter

Väl inne i systemet ändar du uppgifter kring styrelse, kontaktperson och medlemsdata så att dessa stämmer. När du är färdig kan du högst upp, under "Senast godkänd", se om du behöver godkänna era uppgifter, detta görs genom att kryssa i kryssrutan och trycka på "godkänn".

För inloggningsuppgifter och frågor kontakta:

fritidsbokning@harnosand.se