Publicerad 2019-11-06

Bra samarbete ledde till Publishingpris

fem personer som jublar

Glada vinnare. Frida Ågren, Emma Thordin och Charlotte Frandell från Oh My samt Lars Kågström och Tomas Wahlund från kommunens kommunikationsavdelning. Foto: Stina Stjernkvist.

Filmen ”Mitt Härnösand” vann som tidigare meddelats Svenska Publishingpriset. Filmen är gjord av reklambyrån Oh My på uppdrag av Härnösands kommun.

− Det känns jätteroligt. Särskilt roligt är det att segern har spridit så mycket glädje och stolthet bland Härnösandsborna, säger kommunens kommunikationschef Tomas Wahlund.

Han är mycket nöjd med samarbetet med Oh My.

− Oh My har varit väldigt lyhörda för våra tankar och önskemål, men också bidragit med bra, utvecklande idéer och stor yrkesskicklighet. De lyckades skapa precis den atmosfär och känsla vi ville ha i filmen. Jag vill också särskilt tacka alla som medverkar i filmen. Och naturligtvis ett tack till Sara Parkman. Hennes musik ger filmen ett extra lyft.

”Mitt Härnösand” vann i kategorin ”Filmer som marknadsför destinationer – inflyttare/företagsetableringar” i konkurrens med filmer från Sunne kommun, NOD Varberg, Luleå kommun och Örebrokompaniet AB. Juryn bedömde filmernas design, filmfoto, ljud och regi där man kunde få max 25 poäng i varje del, maximalt 100. Härnösandsfilmen fick totat 96 poäng.

Den årliga galan hölls på Berns salonger i Stockholm under ledning av Jesper Rönndahl. Reklambyråer och uppdragsgivare från hela Sverige hade nominerade bidrag i ett antal kategorier inom film, webb och trycksaker.

− Den här vinsten ger oss blodad tand att jobba vidare med att marknadsföra Härnösand som en fantastisk plats att flytta till, starta företag i eller besöka.

sex personer på en scen

Conferencieren Jesper Rönndahl intervjuar Oh My:s projektledare Frida Ågren på scenen på Berns salonger i Stockholm. Foto: Stina Stjernkvist.