Passbeskrivning av våra motionspass

Spinning

Spinning är en cykelträning i grupp till musik. Roligt, enkelt och skonsamt. Du anpassar själv belastningen efter din egen förmåga. Du arbetar med kroppens största muskelgrupper (benen, baken) vilket gör att du förbrukar väldigt mycket energi och förbättrar din kondition snabbt.

Styrketräning

Spinnpump/Core

Spinnpump/Core innehåller Spinning i 30 minuter, Pump i 30 minuter, Core i 12 minuter och med en avslutande stretching.

Styrketräning

Zumba

är dansbaserad gruppträning till huvudsakligen latinamerikansk musik och världsmusik, med inslag av latinsk pop och internationella radiohitlåtar. Träningsformen som involverar dans och aerobiska övningar är enormt populär i hela världen.

Styrketräning

Pilates

I Pilates tränas styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avspänning. På matta, smidighetsträning och styrka till lugn och skön musik.

Styrketräning

Vattenspinning

Vattenspinning sker i bassäng som är tillräckligt djup att man kan träna utan att nudda botten med fötterna. Med trampande cykelrörelser i vattnet förflyttar man sig i cirkel och längder för att få upp pulsen till bra träningsnivå.

Styrketräning

Vattengymnastik

Vattengympa är en skonsam träningsform som riktar sig till alla.
Vattenträning är en bra motionsform, eftersom det blir en minimal belastning på muskler och leder, då man endast väger cirka 12-20 % av sin kroppsvikt när man kommer ner i vattnet.

Styrketräning

Boxercise

Boxercise är en gruppträningsform som innehåller olika slagkombinationer bestående av raka slag, krokar och uppercutslag och även sparkar och kickar. Mellan dessa kombinationer varavas styrka och kondition. Passets längd är mellan 60-75 min.

Yin yoga

Yin yogan passar bra som komplement till träning eller om du har ett stillasittande liv. Den är enkel och passar alla åldrar och framförallt om du känner dig stel i kroppen. Om du är stel i höfterna, baksidan eller framsidan av låren eller kanske ryggen kan Yin yoga vara något för dig.

Sentao

Vi använder oss av stol som redskap och vår egen kroppsvikt. Det är ett styrkepass där vi jobbar med hela kroppen.Ex på övningar är armhävning, knäböj med mera.

Zumba kids

Barnen får lära sig grundstegen i Zumba i ett betydligt lugnare tempo, än vuxna. Minsta barnen 4-8 år varvar danserna med olika danslekar. Även större barnen 9-13 år har danslek, mitt i passet. Danslek kan vara följa John och det är barnen som leder den dansleken.

Vattenyoga

Lugna mjuka och skonsamma rörelser  i varmt vatten, där vi tar hänsyn till muskelkedjornas samband och deltagaren får öva inkännande och kroppsmedvetenhet i samspel med medveten andning. Utförs
efter varje individs förmåga på vattnets och deltagarnas villkor.Alla kan vara med, även du som inte har utövat yoga tidigare eftersom smidigheten ökar i vattnet.

Skor

Vid Zumbaträning rekommenderar man en danssko med plast sula, s.k. danssneaker eller aerobicsko. Gummisula skulle ge för mycket fäste och därför kunna förorsaka knäskador. Vad det gäller Zumba Sentao går det bra att använda skor med gummisula.

Bokning

Gruppträningspass bokas på nätet eller på kunddatorn i Simhallens entré

Här kan du läsa mer om hur du bokar dig på våra gruppträningspass

Har du frågor om hur man bokar sig på våra pass kontakta vår reception:

Telefon: 0611 - 34 81 70.

Kom och träna på Simhallen du med!

Vi reserverar oss mot vissa förändringar