Fokus Företagsmässa 2016

Fokus Företagsmässa

Stor succé för Fokus Företagsmässa

Fokus Företagsmässa blev en stor succé, med massor av besökare och många nöjda utställare. Uppskattningsvis var besökarantalet 1 000 per dag och bland de närmare 80 utställarna var många nya.

– Jag känner mig jättenöjd. Inte minst tycker jag att utställarna har höjt nivån jämfört med tidigare år. Det var väldigt proffsiga och fina montrar och engagerade utställare, säger mässgeneralen Kristina Lockner.

– Den här mässan visar verkligen både den bredd och det djup vi har i vårt näringsliv, säger Uno Jonsson, tillväxtchef i Härnösands kommun.

En nyhet var den speciella smakmässan som blev lyckad. Ett av de deltagande företagen där var Box Whisky, som var med för första gången.

– Vi såg det här som ett ypperligt tillfälle att visa upp oss, men fick också sälja några fat. Det var ett bra arrangemang, allt flöt på och vi kommer gärna tillbaka nästa år, säger Catarina Molitor Sjöberg på Box.

En annan debutant på mässan var Norbergs Marin & Maskin.

– Jag tror den här mässan är värdefull. Själv är jag jättenöjd, jag fick till det bra trots att jag var lite oförberedd. Nästa år vet jag bättre hur jag ska göra och tänka. Och då vill jag ha samma plats! säger Christer Norberg.

Besökare på Fokus Företagsmässa

Desto mer rutinerad är Kaffepunkten, som har varit med på alla mässor.

– Jag tror det var mer folk än någonsin, hos oss var det konstant kö, säger Thomas Falkenström. Vi knöt många goda kontakter och det är ju det allra viktigaste. Mässan har blivit riktigt bra de sista åren och det är ett helt annat engagemang bland utställarna. Fina och bra montrar drar mer folk.

Kaffepunkten kommer alldeles säkert att vara med även nästa år, liksom många av de andra utställarna.

– Min allmänna känsla är att alla var nöjda och jag hörde många redan börja prata om nästa år, säger Kristina Lockner. 

GULDSPONSORER

Logotyp: Servanet och HEMAB
Logotyp: Berners och Bilbolaget

SILVERSPONSOR

Logotyp: Länsförsäkringar