- Startsida
- Kommun & styrning
- Synpunkt och felanmälan
Synpunkt och felanmälan
Härnösands kommun vill ge dig bra hjälp och service. Här kan du lämna synpunkter och felanmälan.
Du kan också ringa in till Servicecenter: 0611-34 80 40. De registrerar din synpunkt eller felanmälan.
Felanmälan vid akuta problem
Om olyckan varit framme och något inte fungerar som det ska är det alltid bra att anmäla detta till de som sköter om våra anläggningar så att felet kan åtgärdas så fort som möjligt.
Bredband - Privatkunder
El, fjärrvärme, vatten och avlopp
Vid akuta fel
Ring Härnösand Energi & Miljö AB
Dygnet runt: 0611 - 55 75 55
Vid fel som inte är så akuta, kan du under dagtid 07.00-16.00 ringa HEMAB:s växel
Telefon: 0611 - 55 75 00
Du kan felanmäla med ett formulär på HEMAB:s hemsida
Du kan även felanmäla till info@hemab.se
Gator och vägar
Svevia AB
Telefon: 0611 - 156 87 ordinarie arbetstid
Övrig tid: 010-458 11 10 efter kontorstid
Felanmäl till gatuentreprenören Svevia
Statliga vägar
(E4, Rv90, Viksjövägen 718 med flera) sköts av Trafikverkets driftområden Kramfors och Timrå, där gränsen i Härnösand går vid Statoil på Bondsjö.
Ring 0771-921 921 och be att få prata med ansvarig för respektive driftområde.
Gatubelysning
HEMAB
Telefon: 0611-55 75 00 växel kontorstid
0611 - 55 75 55 efter kontorstid
Hundlatriner
Ring Arbetslivsförvaltningen under ordinarie arbetstid.
Telefon 0611 - 34 86 45
Kommunens fritidsanläggningar
Journummer till anläggningspersonal för kommunens gymnastik / idrottshallar på kvällar och helger.
Journummer: 070-321 23 86
Parker, lekparker och andra grönområden
Höga Kusten Skog & Fastighet, HKSF
Jour och felanmälan: 070-242 73 32 Dygnet runt, via SOS-alarm, uppge stad
kontakt.harnosand@hksf.se
Skolgårdar
Hemfosa Fastigheter AB
Ordinarie arbetstid: 0611 - 822 60
Övrig felanmälan och synpunkter
Vad händer med din synpunkt eller felanmälan?
Din synpunkt eller felanmälan skickas till berörd avdelning. Vi kommer att försöka ge dig ett svar inom 10 arbetsdagar om du har lämnat dina kontaktuppgifter.
Felanmälan vid akuta problem görs med fördel hos respektive ansvarigt bolag och hanteras där snarast möjligt.
Under sommaren kan svarstiderna bli längre, eftersom många har semester och inte har möjlighet att svara på synpunkter.
När du lämnar din synpunkt eller felanmälan med kontaktuppgifter registreras de i datasystemet och blir allmän handling. Detta innebär att alla som begär kan ta del av handlingen om de önskar. Det gäller inte om synpunkten innehåller sekretesskyddat material. Du kan även välja att vara anonym men då kan vi inte återkomma till dig.
App till din telefon
Synpunkt och felanmälan finns även som en app till din telefon.
Sök efter "Synpunkt, felanmälan Härnösand" i App Store eller Google Play.
