Synpunkt och felanmälan

Härnösands kommun vill ge dig bra hjälp och service. Här kan du lämna synpunkter och felanmälan.

Du kan också ringa in till Servicecenter: 0611-34 80 40. De registrerar din synpunkt eller felanmälan.

Felanmälan vid akuta problem

Om olyckan varit framme och något inte fungerar som det ska är det alltid bra att anmäla detta till de som sköter om våra anläggningar så att felet kan åtgärdas så fort som möjligt.

El, fjärrvärme, vatten och avlopp

Vid akuta fel
Ring Härnösand Energi & Miljö AB
Dygnet runt: 0611 - 55 75 55

Vid fel som inte är så akuta, kan du under dagtid 07.00-16.00 ringa HEMAB:s växel
Telefon: 0611 - 55 75 00

Du kan felanmäla med ett formulär på HEMAB:s hemsidalänk till annan webbplats

Du kan även felanmäla till info@hemab.se

Gator och vägar

Svevia AB
Telefon: 0611 - 156 87 ordinarie arbetstid
Övrig tid: 010-458 11 10 efter kontorstid

Felanmäl till gatuentreprenören Svevialänk till annan webbplats

Statliga vägar

(E4, Rv90, Viksjövägen 718 med flera) sköts av Trafikverkets driftområden Kramfors och Timrå, där gränsen i Härnösand går vid Statoil på Bondsjö.
Ring 0771-921 921 och be att få prata med ansvarig för respektive driftområde.

Gatubelysning

HEMAB
Telefon: 0611-55 75 00 växel kontorstid
0611 - 55 75 55 efter kontorstid

Du kan även felanmäla med ett formulär på HEMAB:s hemsidalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Hundlatriner

Ring Arbetslivsförvaltningen under ordinarie arbetstid.
Telefon 0611 - 175 70

Kommunens fritidsanläggningar

Journummer till anläggningspersonal för kommunens gymnastik / idrottshallar på kvällar och helger.

Journummer: 070-321 23 86

Parker, lekparker och allmän platsmark

Svensk Markservice AB
Jour: 0611 - 826 51 Dygnet runt
Snöjour: 0611 826 54
Extra jour SOS Alarm: 060-12 01 84 om jouren inte svarar
Felanmälan: felanmalanharnosand@svenskmarkservice.se

Skolgårdar

Hemfosa Fastigheter AB
Ordinarie arbetstid: 0611 - 822 60

Övrig felanmälan och synpunkter

Vad händer med din synpunkt eller felanmälan?

Din synpunkt eller felanmälan skickas till berörd avdelning. Vi kommer att försöka ge dig ett svar inom 10 arbetsdagar om du har lämnat dina kontaktuppgifter.
Felanmälan vid akuta problem görs med fördel hos respektive ansvarigt bolag och hanteras där snarast möjligt.

Under sommaren kan svarstiderna bli längre, eftersom många har semester och inte har möjlighet att svara på synpunkter.

När du lämnar din synpunkt eller felanmälan med kontaktuppgifter registreras de i datasystemet och blir allmän handling. Detta innebär att alla som begär kan ta del av handlingen om de önskar. Det gäller inte om synpunkten innehåller sekretesskyddat material. Du kan även välja att vara anonym men då kan vi inte återkomma till dig.

App till din telefon

Synpunkt och felanmälan finns även som en app till din telefon.
Sök efter "Synpunkt, felanmälan Härnösand" i App Store eller Google Play.

Symbol för synpunkt, felanmälan Härnösand.